Sennin Web

Just another Sennin Blog

ワイナリー はすみふぁーむ Winery Hasumi Farm '10/11 W1 vol.1

 長野県東御市にあるワイナリー。「はすみふぁーむ

 そこで2009年メルローが販売されています。

 わたしが「はすみふぁーむ」を知ったのは、今から2年以上前。

 当時私は、東御市のおいしい巨峰を実家に送りたいと考えていました。そこでちょうどその頃に口コミで知った「はすみふぁーむ」さんの巨峰を送ることにしました。実家の両親も喜んでくれました。

 当時はお店を探したのですが、見つからなく、インターネットにて巨峰を注文。その後はなんとなしに、注文はしていませんでした。(巨峰の評判は良かったのですが)

 そして2010年、ツイッターで「はすみふぁーむ」のアカウントを見つけて再会。今年からワインも販売すること、そしてワイナリーもオープンするとの投稿を見つけ、早速車で訪れました。

 ワイナリーに直接行くことができるどころか、ワインも扱っているということで、とてもうれしく思いました。そこで早速メルローを買ってきました。

 クリスマスに飲んだところ、とてもしっかりした味で、久々に良いワインを飲んだと実感しました。

Winery in the city of Nagano Prefecture Tohmi. "Hasumi Farm"

Where "Merlot 2009" has been sold.

I have "Hasumi Farm" is learned, more than two years from now.

Then I, a delicious grape, wanted to send my parents. At that time we know through word of mouth "Hasumi Farm" decided to send a grape's. My parents were pleased.

I looked for our shop but could not really find. We ordered a Grape by Internet. Then, without Wow, did not order. (The grape is of good reputation)

And in 2010, on Twitter "Hasumi Farm" Find the reunion account. This year to sell wine, and find the posts to open their winery, and immediately visited by car.

Instead you can go directly to the winery, and wines that are dealing with, I thought was very pleased. So I bought the Merlot immediately.

I drank for Christmas and taste as good as ever, drank good wine and I realized a long time.

 こちらは2009年のシャルドネ。先日買ってきました。こちらは、2月中旬にでも飲もうかと思っています。楽しみです。

This is the 2009 Chardonnay. I bought the other day. Here is what I want to drink it in mid-February. I look forward to.

     
より大きな地図で Sennin Map を表示

0 コメント:

コメントを投稿

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Labels

Recent Posts

     

Profile

自分の写真
上田市, 長野県, Japan
ブログ初心者です。相互リンクしてくれる方募集中。コメント頂けると嬉しいです! Six years now living in Ueda City,Nagano Prefecture. I'm having a mellow day for the inspiration. I am a beginner Blog. I wanted to cross-link. I am happy that you feel free to comment.

Blog Archive

Sennin Memos Image

Favorite Tweet

Sennin Lists