Sennin Web

Just another Sennin Blog

戸隠森林植物園 Togakushi Botanical Garden '10/5 W2

 戸隠神社奥社の帰り道は、隣接する戸隠森林植物園を通りました。

 私が行った5月の第2週、運良く水芭蕉の群落を見ることが出来ました。水芭蕉は去年のこの時期尾瀬沼で見ることができたのですが、その時はまだ少し時期が早く、まばらでした。

 それにしても水芭蕉や野鳥を激写するために訪れたと思われる年配の方を本当に数多く見かけました。みな大砲のようなカメラを構えてのんびり(?)していて、ちょっとものものしい雰囲気でもありました。

I visited the Arboretum Togakushi. Togakushi shrine Okusha here next to.

The second week of May I went, I could see a colony of skunk cabbage lucky. Last year I could see them in Oze. That was still a little ahead in time.

I saw many elderly people really come to believe that skunk cabbage and wild birds Gekisha Anyway. Also a little strange atmosphere.

          Togakushi Botanical Garden '10/5 W2, originally uploaded by Sennin Photos.

          Togakushi Botanical Garden '10/5 W2, originally uploaded by Sennin Photos.

 森林植物園は、植物園というより、ほぼ森林と言ってもよいほど、自然なたたずまいでした。そしてそこにある木々たちは驚くほど生命力にあふれとても雄大でした。パワースポットというのにふさわしい場所でした。

Arboretum, the botanical garden rather than in the forest almost had a natural buildings here. Trees and there was a very grand surprisingly full of vitality."Power spot" I think the best place.

          Togakushi Botanical Garden '10/5 W2, originally uploaded by Sennin Photos.

森林の中で見つけた倒木。まるできつねか何か動物の姿のように見えてしまいました。そのせいかなんとなく雰囲気を感じました。

I found a fallen tree in the forest. I look like a creature like a fox or something. Maybe because of feeling I felt.

     
より大きな地図で Sennin Map を表示

0 コメント:

コメントを投稿

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Labels

Recent Posts

     

Profile

自分の写真
上田市, 長野県, Japan
ブログ初心者です。相互リンクしてくれる方募集中。コメント頂けると嬉しいです! Six years now living in Ueda City,Nagano Prefecture. I'm having a mellow day for the inspiration. I am a beginner Blog. I wanted to cross-link. I am happy that you feel free to comment.

Blog Archive

Sennin Memos Image

Favorite Tweet

Sennin Lists